יחידת חילוץ אילת – אילות

יחלצ אילת

יחידת חילוץ אילת – אילות

שנת הקמה – 1993

 

בעלי תפקידים:

מפקד – שרגא גרין

סגן – יובל שגיא

 

אודות:

היחידה הוקמה בשנת 1993 על רקע השלום עם מצריים וירדן, כמאגר של אנשים בעלי יכולת חילוץ היכולים להיקרא לפעולות חילוץ בארץ ובחו"ל. את הרעיון הגו דב שרף וסטיב וייס אשר ביחד עם דן הררי (כיום מפקד כיבוי אש באילת) ועו"ד משה שיפמן הקימו את היחידה. לפעילות הצטרפה המועצה האזורית חבל אילות בדמותה של הקב"טית בינה נעים. לאור החוסר בכיסוי ביטוחי לפעילות (בארץ) הוחלט שהיחידה תצטרף לאק"ם (המשא"ז דאז) אילת ותפעל תחת חסותו, וכך בשנת 95 יחידת החילוץ אילת-אילות הפכה ליחידת מתנדבים של משטרת ישראל.

היחידה עוסקת באיתור ובחילוץ מטיילים שאבדו, נפגעו או נקלעו לצרה זו או אחרת במהלך טיול במדבר. היחידה מטפלת גם באירועי חילוץ משיטפונות הקורים מפעם לפעם בעיקר באזור הערבה התיכונה, וחבריה בעלי כשירות וידע בחילוץ מהריסות. בנוסף, היחידה משמשת כצוות חירום לקריאה מהירה של ראשות שדות התעופה במקרה של התרסקות מטוס בנמל התעופה באילת, ושל היחידה לזיהום ים במקרה הצורך. בשנים האחרונות החלה היחידה לסייע גם במקרי איתור נעדרים שלא על רקע מדברי, וזאת עקב הרמה הגבוהה של חברי היחידה בתחקור ותשאול מקרי היעדרות.

ממוצע מקרי החילוץ והאיתור של היחידה עומד על כשלושים מקרים.

ההכשרות שעובר כל חבר ביחידה:

קורס טג"ח (טיפוס גלישה וחילוץ) בן שלושה שבועות המועבר על ידי צה"ל, קורס איתור בן שבועיים שפותח ומועבר על ידי פורום איתור ארצי (פורום של נציגי כלל יחידות החילוץ בארץ המתמחים באיתור), קורס חילוץ במים זורמים בן שלושה ימים המועבר (בנהר הירדן) על ידי מדריך מקצועי המעביר קורסים גם לצה"ל, וקורס חילוץ מהריסות המועבר על ידי פיקוד העורף.

מספר מצומצם של חברים עוברים בנוסף קורסים ייחודיים כגון קורס סיירי אוויר (איתור ממסוק), קורס בודקי ציוד טג"ח והשתלמויות נהיגה מבצעית.

ובנוסף, ישנם אימונים שוטפים – שני תרגילים גדולים בשנה המשלבים את מגוון היכולות של היחידה ונערכים לעיתים בשיתוף יחידות חילוץ אחרות.

 

יצירת קשר – מוקד 100 של משטרת ישראל

שרגא גרין – 054-6094465, 050-6276442

 

תומכים/ תורמים מיוחדים – המשרד לביטחון פנים, משרד החינוך, קרן אילת, איחוד הצלה.

שיתופי פעולה מיוחדים של היחידה – ראשות שדות התעופה, היחידה לזיהום ים.

תחומי פעילות מיוחדים – איתור וחילוץ מטיילים, חילוץ משטפונות, חילוץ מהריסות, צוות חירום של רשות שדות התעופה, זיהום ים.

 

אירועים משמעותיים:

  • לפני מספר שנים אירע מקרה, שבו נפרדה תלמידת בית ספר מהקבוצה שלה במהלך טיול בהרי אילת ונשארה בשטח לאחר החשיכה. לאחר חיפושים שנערכו כל הלילה נמצאה הילדה באזור צוקי גשרון, בתוך מחסה שמצאה לעצמה.
  • מציאת גופה של בחור שנעלם ממסיבת טבע באזור באר אורה, ונמצא לאחר יומיים על ידי גששי היחידה.
  • רעידת אדמה בטורקיה בשנת 1999 – בה שלחה היחידה משלחת לסיוע בחילוץ מההריסות, המשלחת הצליחה לחלץ 6 נשים מההריסות כשהן בחיים.
  • בשנת 2001 התחוללה רעידת אדמה נוספת בטורקיה, גם לשם נשלחה משלחת המורכבת, בי השאר, גם מחברי היחידה.
  • בנוסף, היו ליחידה מספר חילוצים של מטיילים בסיני.

 

לתרומה ליחידה >>לחצו כאן <<