יחידת צוללים צפון

יחלצ צוללים צפון

יחידת חילוץ צוללים צפון

 

שנת הקמה – 1996

 

בעלי תפקידים:

– מפקד היחידה – אריאל אשד

–  סגן – ערן ניסנבוים

–  קמב"צ – חאלד מסאלחה.

 

אודות:

לאור המקרים הרבים של טביעה באזור המחוז הצפוני, הוקמה בשנת 1996 יחידת צוללנים מתנדבת. רוב החילוצים בימת הכינרת מתבצעים מעל פני המים על ידי יחידת השיטור הימי. היחידה מוזעקת, מטבע הדברים, כשאפסה תקווה למצוא ניצולים חיים, על מנת למשות את גופותיהם מהקרקעית הבוצית והעכורה של הימה, ולהביאם לקבר ישראל.

היחידה מונה 36 מתנדבים, רובם צוללים מוסמכים, מדרגת 2 כוכבים ועד למדריך בכיר. בסיסה בתחנת המשטרה בטבריה, והיא כפופה לאגף המבצעים מחוז צפון של המשטרה.

היחידה אחראית על איתור וחילוץ בגופי מים מכל המינים מאזור חדרה וצפונה: ים התיכון, כנרת, מאגרים, בארות וכו'.

היחידה מטפלת בכ-15 אירועים בשנה בממוצע, רובם המכריע בכנרת. בנוסף מקיימת כעשרה אימונים בשנה מהם אחד בן שלושה ימים באילת.

כבכל יחידת חילוץ יש ליחידה צוות הדרכה, צוות איתור וצוות חובשים.

צוללי היחידה עוברים קורס מסמיך פנים יחידתי אשר מכשיר אותם להיות צוללי חיפוש, חילוץ והצלה בתנאי חוסר ראות במים. הקורס נמשך 12 מפגשים.

יצירות קשר – דרך משטרת ישראל.

 

תומכים/ תורמים מיוחדים – איחוד הצלה

 

שיתופי פעולה מיוחדים של היחידה -בראש ובראשונה משתפת היחידה פעולה עם היחידה הימית של איחוד הצלה בכנרת. יכולת ההעזרות בסירה ובסונאר של איחוד הצלה הינו מכפלת כח קריטית. בנוסף, ובשיעור נמוך בהרבה, היחידה משתפת פעולה עם השיטור הימי של המשטרה, יחידת להבה של כיבוי האש, חיל הים (הילת"מ) ויחידות חילוץ אזוריות נוספות כגון יחידת חילוץ גליל-כרמל ויחידת חילוץ גולן.

 

תחומי פעילות מיוחדים – יחידת הצוללים הינה היחידה המוסמכת מבחינת המשטרה להיכנס למים עמוקים. בתור שכזו חלק מהפעילות הינה איתור אנשים שטבעו אך חלקה הוא איתור ראיות שנזרקו למים או חילוץ נוסעים מרכב ששקע במקוה מים.

 

אירועים משמעותיים:

–      סמ"ר טל קדושים ז"ל אשר טבע במעמקי הכנרת בעקבות תאונה ימית. היחידה השקיעה כשבוע חיפושים (במצטבר) ומאות שעות צלילה/אדם במהלך החיפושים ובשת"פ עם כוחות נוספים (אפריל-מאי 2015)

–      איתור וחילוץ כספת שנגנבה והושלכה למימי הירדן (גשר הפקק). הכספת שמשה כראיה במשפט החשודים אשר נמצאו אשמים ונכלאו בעקבות משפטם (מרץ 2014).

–    חיפוש אחר שלושה בחורים אשר נסחפו עקב רוח חזקה בחופשת הפסח של 2017. גם במקרה זה השקיעה היחידה כשבוע של חיפושים בשת"פ עם יחידות אחרות.

 

לתרומה ליחידה >>לחצו כאן <<