תרומה ליחידת חילוץ עמק יזרעאל

תרומה ליחידת חילוץ עמק יזרעאל

יחידת חילוץ עמק יזרעאל הוקמה בשנת 1996 על בסיס מתנדבי המתמי"ד (יחידת המדים המתנדבת של משטרת ישראל). היחידה מתמחה בחילוץ מהריסות, כיבוי אש ואיתור נעדרים. ביחידה 50 מתנדבים שמוכשרים לחילוץ מהריסות, לכיבוי אש ולאיתור נעדרים. הכשרתם מגוונת, על מנת לתת מענה בעיתות חירום ולתת סיוע מיטבי לכוחות הביטחון.

היחידה בכוננות 24 שעות ביממה וניתנת להפעלה מידית על ידי SMS קבוצתי. היא בנויה במבנה המאפשר התערבות מהירה וניידות מרבית. כל ציוד היחידה וזיוודו הייעודי עמוסים על גבי 11 גרורים הניתנים לגרירה על ידי רכבי בטחון. זמן התגובה של היחידה ותחילת הפעילות בשטח מקבלת ההודעה הוא כ- 30 דקות.

יחידת הכיבוי של המועצה הוקמה כחלק בלתי נפרד מיחידת החילוץ. לרשות היחידה כבאית, 5 גרורי כיבוי חדישים ו – 5 יחידות של ציוד אישי מלא לכבאי.

היחידה הנה יחידת כוננות רב תכליתית, למתן מענה ראשוני מהיר לכל אירוע חריג בתחום המועצה. היא מהווה כיתת כוננות פח”ע ואירועים חריגים אחרים ביישובי המועצה, ומסייעת ליחידות המשטרה בכל משימה שתידרש בעת אירוע חירום באזור. היחידה מוכשרת לתת מענה לאירועים מהסוג: כיתת כוננות, איתור נעדרים, תצפיות, אירועים חקלאיים מיוחדים, חילוץ והצלה (חילוץ מהריסות לא במסגרת מתמי"ד מג"ב) וטיפול בחומ"ס.

בניגוד לרוב היחידות המאוגדות תחת עמותת יחידות החילוץ, היחידה היא לא יחידה משטרתית. יחד עם זאת, שיתוף הפעולה עם כוחות הביטחון הוא רציף ויומיומי, ובכל אירוע המתרחש באזור ומחוצה לו, המשטרה מפעילה את חברי היחידה. ליחידת החילוץ ציוד רב ומקצועי לצורך פעילותה השוטפת, תחזוקת הכלים והציוד נעשה על ידי חברי היחידה מידי חודש.

 

למידע נוסף על היחידה